Doelstellingen bereikt – steun verlengd

Hoofdsponsoring in de wielersport blijkt rendabel voor hansgrohe

Dit partnership mag terugblikken op een ronduit succesvol eerste jaar: die conclusie trekt het topmerk hansgrohe na zijn debuut als hoofdsponsor in de internationale wielersport. Het team rondom wereldkampioen Peter Sagan oogstte een indrukwekkende reeks winsten en zorgde voor stralende gezichten bij de badkamerspecialist uit het Zwarte Woud. Niet meer dan logisch dat het partnership wordt voortgezet.

Fietsprofessional Peter Sagan voor het Team BORA - hansgrohe.
Superster Peter Sagan van Team BORA - hansgrohe sprintte in 2017 voor de derde keer op rij naar de regenboogtrui van de wereldkampioen op de weg.

Tijdens de drie grote rondes in het seizoen 2017 behaalde de wielerprofs van team BORA - hansgrohe in totaal vier zeges en ook nog eens negen podiumplaatsen. Superster Peter Sagan wist hierbij een historische serie te winnen: na zijn zege in de zinderende eindsprint tijdens de wereldkampioenschappen in Bergen (Noorwegen) mocht de goedlachse topwielrenner voor de derde keer op rij de regenboogtrui van de wegwedstrijd aantrekken – dat is tot op heden nog geen enkele andere atleet gelukt. In de UCI-teamranking klom ons team naar de achtste plaats. Positief voor hansgrohe was bovendien de nadrukkelijke internationale berichtgeving die het topmerk hansgrohe in de openbaarheid nog duidelijker zichtbaar maakte.

Belangrijke markten profiteren van meer naamsbekendheid

„Sponsoring van het cyclingteam past naadloos in de globale marketingstrategie van hansgrohe“, aldus Philippe Harinck, Sponsoring projectleider bij de Hansgrohe Group. „De met sprongen gestegen naamsbekendheid van topmerk hansgrohe betaalt zich al terug in belangrijke markten als die van Duitsland, Frankrijk en het wielrengekke België.“

Verlenging van de sponsoring

Op grond van de goede resultaten uit het eerste seizoen kiest hansgrohe voor een langduriger partnership met dit team en verlengt het zijn sponsorverplichtingen na de oorspronkelijke contractperiode. „Met vier gerenommeerde nieuwe teamleden en een nieuw tricot met duidelijk zichtbaar hansgrohe-logo zijn wij uitstekend uitgerust voor het komende jaar“, meldt Harinck.

“Al in het eerste seizoen is de bekendheid van ons topmerk hansgrohe met sprongen gestegen.”
Philippe Harinck, Sponsoring projectleider van de Hansgrohe Group
Altijd goed advies

Kranen en douches van hansgrohe kopen in de buurt